بنیاد-علوم-کاربردی-رازی

تائیدیه بنیاد علوم کاربردی رازی

معرفی بنیاد علوم کاربردی رازی:

بنیاد علوم کاربردی رازی ارایه دهنده انواع خدمات آزمایشگاهی در زمینه های فلزات و آلیاژها، پلیمر،  خواص شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی مواد،
خوردگی فلزات، ارزیابی های غیر مخرب، علل تخریب قطعات صنعتی، شبیه سازی  فرایند تولید قطعات ریختگی و  …

راهبــــردها

انجام پژوهش های هدفمند در زمینه مواد و فرایند های نوین صنعتی با هدف تجاری­ سازی تولید و ارتقای فرایند های موجود ارایه خدمات آزمایشگاهی در زمینه های
متالورژی، مواد مهندسی، پلیمر، سرامیک و ریخته گری ارایه خدمات مشاوره ای در افزایش بهره وری شرکتهای تولیدی و رفع مشکلات تولید با تاکید
بر صنایع متالورژی و مهندسی مواد انجام مطالعات، آزمایش ­ها و بررسی ­های علل تخریب پیش هنگام سیستم ها و قطعات صنعتی
ارایه خدمات مشاوره ای در انتخاب بهینه مواد صنعتی طراحی و ایجاد پایلوت برای تولید محصولات
و فرایند های صنعتی برحسب نیاز سازمان ها …

محصولات کانکت در دو آزمایشگاه مجهز مکانیکی و اسپکترومتری بنیاد مورد آزمایش قرار کرفته اند

1- آزمایشگاه مکانیکی:

آزمایشگاه مکانیکی بنیاد علوم کاربردی رازی قابلیت انجام آزمون های کشش، فشار، ضربه، چقرمگی، خمش، بازخم، ترکمتری، فشار هیدرواستاتیک بر روی انواع محصولات فلزی از قبیل ورق، لوله، تیرآهن و مقاطع طویل، نبشی و ناودانی، میلگردهای آج دار و ساختمانی، انواع اتصالات مانند فلنج، زانوئی، پیچ و مهره، مقاطع جوشکاری شده و… را دارا می باشد.

آزمایشگاه مکانیکی بنیاد،مجهز به دستگاه های آزمون کشش 500 کیلوگرم، 10 تن، 50 تن و 100 تن بوده و این گستره باعث افزایش قابلیت آزمون های متنوع، در دماهای مختلف میگردد.

این آزمایشگاه مجهز به دستگاه آزمون ضربه با گستره 300 ژول می باشد و توانایی انجام آزمون ضربه در دماهای بالا ( 400 درجه سانتی گراد تا 196- درجه سانتی گراد ) را داراست. این آزمایشگاه علاوه بر دستگاه های کشش که قابلیت انجام آزمون خمش را دارا هستند، دستگاه اختصاصی آزمون خمش را نیز دارا می باشد، که این عوامل باعث افزایش قابلیت انجام آزمون خمش در گستره های مختلف،می گردد.

دستگاه اندازه گیری زبری سطح از دیگر تجهیزات این آزمایشگاه می باشد که دستگاه پرتابل بوده و قابلیت انجام آزمون را در محل مورد نظر فراهم می آورد.

2-آزمایشگاه اسپکترومتری نشری:

آزمایشگاه کوانتومتری، یکی از بخش های زیر بنایی بنیاد علوم کاربردی رازی می باشد. این آزمایشگاه با بهره گیری از جدید ترین و مدرن ترین دستگاه های آنالیز به روش اسپکترومتری نشری و با استفاده از کارشناسان مجرب، ترکیب شیمیایی فلزات مختلف و تطابق آنها با استاندارد های بین المللی را ارئه می دهد.

خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه کوانتومتری به شرح زیر است.

  •  آنالیز آلیاژهای پایه آهن: انواع چدنها و فولاد ها
  •  آنالیز آلیاژهای غیر آهنی شامل پایه مس، آلومینیوم، تیتانیوم، منیزیم، قلع، سرب و روی
  •  آنالیزسوپر آلیاژهای پایه نیکل و پایه کبالت
  •  آنالیز بدون تخریب قطعات، تعیین جنس و مطابقت با استاندارد های جهانی
  • آزمون ترکیب شیمیایی به روش اسپکترومتری نشری (کوانتومتری) بر اساس استاندارد های زیر انجام می گردد:
DIN EN15079 ASTM E1019 ASTM E1251 ASTM E1086 ASTM E1010 ASTM E716 ASTM E634 ASTM E415

 

آزمایشگاه کوانتومتری بنیاد علوم کاربردی رازی با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه اسپکترومتر قابل حمل (کوانتومتر پرتابل) امکان انجام آنالیز ترکیب شیمیائی و تعیین جنس قطعات فلزی بر روی نمونه های حجیم و یا قطعات مونتاژ شده در محل پروژه ها را (بدون تخریب قطعات) دارا می باشد.

دستگاه PMI MASTER SMART بنیاد قابلیت انجام آزمون بر روی 7 پایه فلزی شامل : آهن، آلومینیوم، مس، نیکل، تیتانیوم، قلع و کبالت را دارا می باشد.

از قابلیت های منحصر به فرد دستگاه کوانتومتر پرتابل این بنیاد اندازه گیری عناصر نیتروژن، فسفر، گوگرد و بور در پایه آهن می باشد.

آزمایشگاه کوانتومتری بنیاد علوم کاربردی رازی آمادگی اعزام دستگاه و کارشناسان مربوطه به محل کارخانه و یا پروژه های مختلف در سراسر کشور، جهت انجام آزمون تعیین ترکیب شیمیائی در کوتاهترین زمان و با بالاترین دقت را دارا می باشد.

برگرفته از سایت بنیاد علوم کاربردی رازی    www.razi-foundation.com

بنیاد علوم کاربردی رازی

بنیاد علوم کاربردی رازی

 

اورجینال بولت به منظور حفظ و تضمین کیفیت محصولات ارائه شده  با برند کانکت (connect)در زمینه سیستم های سازه ای و تاسیساتی نوین من جمله انواع انکر بولت ها ،پروفیل ها و بست های تاسیساتی با عنایت به وجود محصولات متفرقه فراوان در بازار در راستای اطمینان بخشی به مهندسین و پیمانکاران محترم اقدام به اخذ تائیدیه های معتبر از سازمانهای نام آشنای داخلی از قبیل دانشگاه صنعتی شریف ، دانشگاه علوم کاربردی رازی وهمچنین آزمونه فولاد نموده تا بتواند به منظور افزایش ضریب ایمنی محصولات  خود و رقابت با سایر محصولات موجود در بازار جایگاه مناسبی را در میان شرکتهای ساختمانی،کارگا ههای صنعتی ، کارخانجات و سازندگان سازه ای و ساختمانی کسب نماید و این مهم میسر نبوده مگر با صرف هزینه و تلاش های وافر گروه فنی مهندسی اورجینال بولت .

About the Author

babak1410@yahoo.com

Related Post